viernes, 25 de diciembre de 2009

Otro inédito de regalo: El metro


El metro

Santa locura veinteañera
(documentales heroicos)
Diecinueve horas
( un ojo hinchado sin luz diurna)
Dieciocho pausas
( respiración cutánea)
Diecisiete músicos reglamentados
(soldadesca limitada)
Dieciséis libros forrados
(vergüenza lectora)
Quince miradas fugaces
(amore che viene, amore che va)
Catorce entrevistas espontáneas
(amigos y vecinos)
Trece mendigos protestando
( barbas voraces barcelonesas)
Doce revisores sin trabajo
(germanización catalana)
Once insultantes chicas
(me enamoro cinco segundos)
Diez quejas inútiles
(¿Quién denuncia a la denuncia?)
Nueve luces fundidas
( apaños menores)
Ocho atroces transbordos
(incubos maratonianos)
Siete puertas de seguridad
( cristal con porras)
Seis paradas en obras
( rutina pasajera)
Cinco insectos en conserva
( toallas y candados)
Cuatro besos mal dados
( música para los labios)
Tres rampas sin minusválidos
( lo arcaico de dolmen)
Dos escaleras con desorden
( filas de pausa y prisa)
Un subterráneo como la superficie
( obvio paralelismo)
Metro


Poema y foto: Jordi Corominas i Julián

3 comentarios:

Esteve Bosch dijo...

Bon dia, Bon Nadal i bon metro. No sóc de escriure comentaris ensabonadors i piloters que també estic segur que no son el tipus d'escrits que a tu t'agraden, simplement et diré que segueixo el blog desde la nit poètica de La Cova a Gràcia, i ara, llegint el poema del metro he pensat que quin millor dia que el del meu sant per decidir-me a esciure un comentari i sortir de l'anonimat. De fet la Marta Sevilla, l'editora de l'RBA, va adreçarme a aquella nit gracienca precissament per això i que us pogués conèixer. M'encantaria saber si penses organitzar en breu altra vetllada poètica i si pogués participar fora la guinda. Com a "La força d'un batec" no hi han, o gairabé no hi han, poemes, puc enviar-te si vols uns quants dels meus textes perquè vegis si realment mereixen compartir espai amb els vostres.
Bé, m'agrada força el blog i ara que ja he trencat el gel de desvirgar els meus comentaris en ell, penso fer-ho sovint, no el desvirgar que com ben es sabut es de les poques coses que es fan una primera i darrera vegada alhora, sino el fet de fer comentaris.

M'agradaria fer un regal al blog en el dia del meu sant i no es altra cosa que un poema de Nadal. Ara m'estic pujant a la cadira, no tinc ningú al voltant però m'imagino a tota la gent que voldria que hi fos i començo a recitar...

POEMA DE NADAL

Les esglésies buides,
les botigues plenes,
les llums ecològiques,
els regals fantàstics,
els discursos demagògics,
els desitjos llunàtics,
els urímetres dels hospitals a vessar,
els parquímetres de la Diagonal també,
el metro amb podor a aixella,
els plats de la vaixella,
els galets gegants i al carrer,
les racions minces,
la carn d’olla de kebab,
el colls gallinàcis endaurats,
els comtes corrents endeutats,
els cotxes dels senyors enlluernants,
la faldilla de la filla provocant,
la perilla del fill hilarant,
l’escot de la mare al.lucinnant,
el paquet del xofer trempant,
l’amant del pare trucant,
a missa només el mossén i el gall,
l’hivern sense arribar,
l’estiu sense marxar,
les ànimes sense rentar,
la grossa sense tocar,
la Magdalena paper liant,
els pastorets sense parar de fumar,
els deixebles sense sopar,
el Mestre amb ulleres Ray-Ban,
el Pare Noel la competència dels Reis Mags,
els sostres a d’alt, a d’alt, a d’alt,
les parets que es van escalfant,
les joguines encarint,
la mainada avorrint,
les grips entossudint,
l’any morint,
la cooperació segrestada,
la veïna del tercer fastiguejada,
els raspalls farcits de cabells,
els cabdells de Tudela,
ja t’ho deia el capellà,
res ja no es com abans,
ai... que llarg se'm fa el Nadal!


BCN 11 Decembre 2009 Esteve Bosch de Jaureguízar

estevebj@hotmail.com

Pots enviarme un e-mail si vols i aleshores t'envio "material". La gran majoria es en castellà.

Gràcies pel teu temps llegint aquest mega comentari.

Jordi dijo...

Felicitats Esteve!

Perdona si no t'he dit res abans,doncs tinc el teu correu i tot el que falta per comunicar-me amb tu,però fins ara, gràcies per escriure, no ha sigut possible.


Gràcies tb pel regal. Farem més recitals,però he de veure quan i amb quina gent, naturalment que ets a la llista.

Per cert,com sabia l'editora de RBA del sidral poètic de fa tres setmanes?


Una abraçada


Jordi

Esteve dijo...

Gràcies per la felicitació i per tenir-me a la llista.

L'editora, que per cert ja no treballa per la RBA, ara es freelance, va reenviar-me un e-mail que li va enviar la Roser Amills que li deia d'animar-se a passar una estona per la Cova. No es va animar però va voler que jo si m'animés i ho vaig fer. Evidentment no em penedixo gens.

Si no fos perquè estaré a Palamós m'encantaria passar-me de nou per Gràcia per veure el teu espectacle. Gràcia es un barri especial per mi. Vaig anar al Col.legi Claret i la meva germana a les Teresianes i malgrat viviem a la Sagrada Familia feia molta vida a Gràcia.

Merci per contestar tant ràpid,
una abraçada i seguim en contacte

Esteve